1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Połóg - porady dla mamy

Po porodzie cała nasza uwaga jest zazwyczaj skupiona na dziecku. To naturalne - staramy się je poznać wszystkimi zmysłami. Warto jednak w tym czasie pomyśleć również o sobie, o swoim ciele i o emocjach. Znaleźć chwilę na relaks, porządne śniadanie i rozmowę z partnerem. W końcu przecież od tego, w jakiej jesteśmy kondycji, zależy, jakimi jesteśmy mamami.
Poduszka do karmienia

Na początku "mlecznej drogi" na karmieniu malucha spędzamy wiele godzin. Wygodna pozycja do karmienia jest ważna, nie tylko dla komfortu, ale także jakości karmienia. Trzeba mieć dobre oparcie dla pleców i rąk, by dobrze przystawić dziecko do piersi i nie zakłócać jego techniki ssania. Przydatna może się okazać specjalna poduszka, na której kładziemy malca i opieramy przedramiona. Gdy dziecko podrośnie, może mu służyć jako podparcie podczas zabawy czy leżakowania.

Poduszka 3w1, Little Bird Told, cena 219 zł

Maskowanie odrostów

Świeżo upieczone mamy nie mają czasu na fryzjera. Ciekawą propozycją może być dla nich maskara maskująca odrosty. Nie zawiera amoniaku, wody utlenionej ani syntetycznych barwników. Jest dostępna w kilku odcieniach, dla brunetek i dla blondynek. Zmywa się wodą w czasie codziennego mycia włosów.

Alterna 2-Minute Root Touch-up, cena 139 zł

Ćwiczenie mięśni Kegla

O mięśniach dna miednicy osłabionych po ciąży i porodzie trzeba sobie jak najszybciej przypomnieć. Są bowiem dla nas, kobiet, niezwykle ważne - dzięki silnym mięśniom Kegla nie będziemy mieć problemów z trzymaniem moczu ani obsuwaniem się narządów wewnętrznych. To także dzięki sprawnym mięśniom tej okolicy mamy szansę na udane życie intymne. Aby je zlokalizować, wystarczy wstrzymać na chwilę strumień moczu w czasie siusiania. Udaje się to właśnie dzięki mięśniom dna miednicy. Rozpocznijcie ćwiczenie, kiedy okolice krocza się wygoją. Napinajcie mięśnie kilka razy dziennie, licząc do 5. Starajcie się nie napinać mięśni brzucha, ud ani pośladków i swobodnie oddychać.

Mgiełka na orzeźwienie

Po nocy spędzonej na karmieniu i przewijaniu warto się rano odświeżyć. Chłodny prysznic i spryskanie ciała energetyzującą mgiełką z wyciągiem guarany potrafi postawić na nogi lepiej niż mocna kawa. Elancyl, Mgiełka Nawilżająco-Energetyzująca z ekstraktem z Guarany, cena 98 zł (150 ml)

Kojąca kąpiel

Z kolei kiedy macie ochotę się zrelaksować, wskoczcie do wanny. Kąpiel z olejkiem z ekstraktami z lawendy i eukaliptusa to doskonały sposób na odprężenie i cenne sam na sam. Kąpać się w wannie można po ustaniu krwawienia.

Bielenda Aromatherapy, Olejek do kąpieli Lawenda & Eukaliptus RELAX, cena ok. 13 zł (300 ml)

Więcej o:
Komentarze (2)
Połóg - porady dla mamy
Zaloguj się
  • mia_s

    0

    Połóg to wyjątkowy czas dla każdej mamy ale i też czasem okazuje się bardzo ciężki. Mnie pomógł spray z motherlove, który skutecznie łagodził ból i wspomagał gojenie dzięki czemu zdecydowanie szybciej doszłam do siebie i bez żadnych przeszkód mogłam poświecić się opiece nad maleństwem;)

  • kamyk417

    0

    Ćwiczenie mięśni Kegla to naprawdę ważna rzecz, szczególnie zważywszy na fakt nie trzymania moczu. Warto ćwiczyć, tym bardziej że te ćwiczenia można wykonywać wszędzie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX