1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Mdłości w ciąży - wypróbuj, może to ci pomoże

Na mdłości nie ma, niestety, idealnego środka.
1. Nie wstawaj od razu po przebudzeniu.

Poproś kogoś, by podał ci filiżankę herbaty albo szklankę wody mineralnej i coś do przegryzienia. Poleż jeszcze Odczekaj jakieś 15-20 minut i ostrożnie podnieś się z łóżka. Zjedz lekkie śniadanie.

2. Tuż przed zaśnięciem zjedz lub wypij coś lekkostrawnego.

Może to być szklanka ciepłego mleka, kakao, herbatnik lub kawałek chrupkiego pieczywa. Chodzi o to, żebyś rano nie była głodna. Jeśli po mleku robi ci się nie dobrze, pij herbatki ziołowe.

3. Jedz mało posiłki, za to często, najlepiej co dwie, trzy godziny.

Zawczasu przygotuj sobie w lodówce drobne przekąski, żeby moć w razie czego szybko coś przegryźć. Staraj się nie dopuścić, aby pojawiło się uczucie silnego głodu - spadek poziomu cukru we krwi może być przyczyną mdłości.

4. Jeśli sam zapach jedzenia wywołuje mdłości, poproś, by ktoś cię zastąpił w kuchni.

Jeśli to niemożliwe, gotuj w porze, kiedy czujesz się lepiej. przygotuj większa ilość jedzenia i zamroź kilka porcji na zapas.

5. Nie zmuszaj się do jedzenia.

Nie jedz niczego, na co nie masz ochoty, nawet gdy jest to tzw. zdrowa potrawa. Organizm wie, co robi, wkrótce poczujesz się lepiej i nadgonisz straty.

6. Jeśli masz niesmak w ustach, ssij landrynki.

Niesmak w ustach może być jedną z przyczyn mdłości. Niektóre kobiety zwalczają go ssaniem cukierków, inne twierdzą, że pomaga im bardzo częste mycie zębów.

7. Kiedy robi ci się niedobrze, spróbuj pogryzać herbatniki lub owoce.

Możesz też powoli sączyć zimną colę lub gazowaną wodę mineralną.

8. Odpoczywaj z nogami uniesionymi do góry.

To pozornie bez związku z mdłościami, ale zmęczenie może zaostrzyć wszystkie dolegliwości ciążowe.

9. Pokochaj imbir.

Imbir jest jedyną rośliną znaną z tego, że pomaga w zwalczaniu mdłości. Możesz z niego przyrządzić herbatkę (cienki plasterek świeżego korzenia gotuj przez 10 minut) lub sproszkowany dodawać do potraw i napojów.

10. Staraj się jeść najczęściej potrawy zawierające węglowodany.

Jeśli masz apetyt na spaghetti, ziemniaki, pieczywo, to dobrze, bo zawierają one wolno przyswajalne cukry złożone, dzięki którym poziom glukozy we krwi utrzymuje się na względnie stałym poziomie.

11. Jedz produkty bogate w naturalną witaminę B6

Witamina B6 to wypróbowany sprzymierzeniec w przypadku ciążowych mdłości. Nie powinnaś zażywać żadnych tabletek na własną rękę, ale możesz jeść płatki zbożowe, kiełki pszenicy i banany.

12. Spróbuj akupresury.

Przyciśnij kciukiem punkt leżący na nadgarstku, ok. 3 cm (dwie grubości kciuka) poniżej ścięgnami. Uciskaj mocno przez 5 sekund, potem zwolnij ucisk, i tak trzy-cztery razy albo uciskaj bez przerwy, aż poczujesz, że mdłości ustępują. To samo zrób na drugiej dłoni.

13. Sięgnij po olejki eteryczne.

Być może ulgę przyniesie ci kąpiel z dodatkiem kilku kropli olejku lawendowego albo wąchanie olejku miętowego i sandałowego (po kilka kropli wylanych na chusteczkę).

14. Poszukaj rady na forum eDziecko.

Problem mdłości powraca w dyskusjach na naszym forum internetowym (www.edziecko.pl). Znajdziesz tam wiele innych, często niekonwencjonalnych rad. Może któraś z nich okaże się skuteczna w twoim przypadku?

Więcej o:
Komentarze (6)
Mdłości w ciąży - wypróbuj, może to ci pomoże
Zaloguj się
  • mama_zuzi

    0

    ja w ciąży odkryłam takie gumy do żucia pregna vomi.mogę polecić z czystym sumieniem, już po kilku minutach żucia nie chce się wymiotować.w składzie mają imbir i to on ma właściwości przeciwwymiotne

  • 0

    Tak szczerze mówiąc to mi prawie nic nie pomagało, a męczyłam się przynajmniej do połowy 5 miesiąca :/. Najgorzej było, jak mój żołądek robił się pusty, dlatego proponuję często przegryźć jakąś przekąskę, np biszkopty, migdały, herbatniki. O dziwo miałam wtedy dość dużą ochotę na ryby i sok grejpfrutowy. Podobno witamina B6 zmniejsza mdłości. Najbardziej to w sumie mi chyba pomagała cola :/, ale tego sposobu to raczej nie polecam ze względu na zdrowie maluszka. Pisałam ostatnio na ten temat wpis na moim blogu, jeśli jesteście zainteresowane innymi radami, to zapraszam: www. domnawsi.com.pl/mdlosci-ciazy-pomoc/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX