1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

DHA a ciąża

Słyszałam, że neurolodzy zalecają podawanie kwasów DHA dzieciom z zaburzeniami koncentracji i uwagi, z nadpobudliwością. Mój synek jest diagnozowany w kierunku ADHD. Jestem teraz w drugiej ciąży. Czy powinnam brać suplementy z kwasami DHA dla kobiet w ciąży? Czy to może zapobiec podobnym problemom u drugiego dziecka?
DHA to jeden z wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy Omega-3, które mają szczególne znaczenie dla prawidłowego rozwoju mózgu i wzroku.

Dla dziecka jedynym jego źródłem jest matka (najpierw przekazuje je malcowi przez łożysko, potem karmiąc piersią). Organizm kobiety ciężarnej nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć DHA, gdyż nie ma odpowiednich enzymów. Można sięgnąć po DHA pochodzenia roślinnego lub z ryb albo przyjmować zawierające je suplementy diety. Produkty roślinne zawierające DHA to m.in. olej lniany, rzepakowy i sojowy, siemię lniane, orzechy włoskie, algi i wodorosty. Jeśli ryby, to morskie, najlepiej tłuste - makrela, łosoś, dorsz, tuńczyk, śledź. Zanieczyszczenie mórz sprawia jednak, że bywają one skażone np. ołowiem czy rtęcią. Wygodniej zatem i bezpieczniej jest sięgnąć po suplementy diety, które uzupełnią ilości kwasu DHA w organizmie. Zachęcam wszystkie przyszłe mamy do przyjmowania tego rodzaju preparatów.

Komentarze (3)
DHA a ciąża
Zaloguj się
  • Kasia Krawczyk

    Oceniono 1 raz 1

    Olej lniany jak dla mnie okropnie pachnie, takim tranem. Ale rzeczywiście kwasy DHA są bardzo ważne, dlatego ja dbam o suplementację i przyjmuję pregnofer DHA.

  • Magdalena Kowalska

    0

    jeśli chodzi o DHA to przyznam, że nie starałam się go pilnować w diecie bo przez całą ciążę brałam pregna 250 dha

  • Łucja Koralenko

    0

    Ja też miałam podobne wątpliwości. Nie wiem, czy może uchronić, ale od kiedy dowiedziałam się, że Światowa Organizacja Zdrowia ogóle nie zaleca ograniczania tłuszczu w diecie dzieci do trzeciego roku życia i że ma to wpływ na ich system nerwowy, rozwój mózgu a nawet inteligencję to podaję synkowi. Oczywiście na zwierzęce tłuszcze bym się nie zdecydowała, ale codziennie dodaję Łukaszkowi po dwie łyżki oleju do obiadku. Wyczytałam, że najkorzystniejszy jest lniany i rzepakowy, a najlepiej to w ogóle stosować mieszanki, bo mają zalety różnych olejów. Tak trafiłam na olej rzepakowo-lniany golden drop. Oprócz tego w razie potrzeby sięgam głownie do smażenia po olej kokosowy chyba mercola najczęściej. Siemie lniane mały niestety jeszcze kiepsko znosi, ale jak podrośnie to mu nie odpuszczę :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX