1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ciążowe dolegliwości

Na Wasze pytania odpowiada lek. Agnieszka Kurczuk-Powolny, ginekolog-położnik, zastępca ordynatora Oddziału Położniczo-Ginekologicznego Szpitala św. Anny w Piasecznie
Nudności i częste oddawanie moczu to według kobiet w ciąży i młodych mam najbardziej kłopotliwe ciążowe dolegliwości. Dyskomfort wywołują także bóle pleców i puchnięcie nóg. Dobrym sposobem na ciążowe dolegliwości jest aktywność fizyczna, która sprzyja rozwojowi dziecka, poprawia samopoczucie i pozwala na lepsze przygotowanie organizmu do porodu. W ramach kampanii "CoreWellness - wewnętrzna siła" opracowano poradnik z programem ćwiczeń mięśni dna miednicy, który zawiera także trening ogólnowzmacniający i relaksacyjny.

Ćwiczenia są bezpieczne nawet dla pań w zaawansowanej ciąży. Po urodzeniu dziecka, kiedy kondycja fizyczna już na to pozwala, warto do nich wrócić - pomogą zachować lepszą koordynację ruchową, zredukują bóle pleców, a także ujędrnią brzuch. Dzięki regularnym ćwiczeniom mięśni dna miednicy szybciej można także wrócić do współżycia. Poradnik CoreMum można zamówić pod bezpłatnym numerem infoliniii 800 60 66 68. Pod tym samym numerem można zamówić bezpłatną płytę DVD z ćwiczeniami mięśni dna miednicy, autorstwa prof. Kari Bo z Norweskiego Kolegium Nauk Sportu w Oslo. Opis tych ćwiczeń znajduje się także w Internecie (corewellness.pl, TENA.pl).

Więcej o: