1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Zmęczenie po ciąży

Ciąża była dla mnie trudnym okresem, ponieważ groziło mi poronienie. Urodziłam przez cesarskie cięcie. Wiele nerwów kosztowało mnie rozkręcenie laktacji i początki karmienia piersią. Od porodu minęły już cztery tygodnie, ale nadal czuję się słaba. Czasem nie mam siły przez cały dzień ugotować sobie czegoś ciepłego. Czy mogę się wesprzeć jakimiś zestawami witamin? Co mogłoby mi pomóc - tran, jakaś multiwitamina, zestawy ziołowe?
W opisanej przez Panią sytuacji uczucie zmęczenia i braku energii jest jak najbardziej zrozumiałe. Po trudnej ciąży i porodzie operacyjnym nie powinno się oczekiwać pełnej sprawności. Do tego dochodzą nieprzespane noce, karmienie piersią, dyspozycyjność w stosunku do dziecka. Pierwsze 6, a nawet 8 tygodni po porodzie powinno być okresem ochronnym dla świeżo upieczonej matki. W wielu kulturach nie wolno jej w tym czasie nawet wstawać, a wszystkie domowe czynności wykonują inne bliskie osoby. Natury nie da się oszukać, a żadne tabletki nie zastąpią odpoczynku. Po pierwsze, radziłabym poprosić bliskich o pomoc. Po drugie, obniżyć poprzeczkę wymagań, nie wszystko teraz musi być idealnie. Po trzecie, zadbać o siebie i łapać każdą chwilę snu i odpoczynku. Dodatkowo jedynie można się wspomagać zestawami witamin i mikroelementów dla kobiet karmiących, które w dużym wyborze są dostępne w aptekach.