1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Co może pić kobieta w ciąży

Umówisz się ze mną na kawę? Pójdziemy na drinka? Wypicie czegoś smacznego to częsty pretekst do spotkań i miłego spędzania czasu. A co może pić kobieta w ciąży?
Soki z warzyw i owoców

Naturalne soki, najlepiej świeżo wyciskane z warzyw czy owoców, to świetne źródło witamin. Drobinki miąższu zapewnią dodatkową dawkę błonnika. Świetny, sycący, niskokaloryczny i bogaty w potas jest sok pomidorowy (wybierz ten bez dodatku soli).

Nasza rada:

Sok pomarańczowy lub porzeczkowy pity podczas jedzenia dania mięsnego czy rybnego wspaniale poprawia przyswajanie żelaza.

Mleko i napoje mleczne

Dostarczają wapń, niezbędny dla mocnych kości mamy i dziecka.Koktajle z kefiru lub jogurtu i owoców wzbogacają dietę w witaminy i antyoksydanty. Nasza rada:Nie musisz pić mleka, jeśli go nie lubisz. Zamień je na jogurt, kefir, maślankę. A może polubisz gorzkie kakao?

Woda

Niegazowaną wodę mineralną o niskiej zawartości składników mineralnych można pić do woli. Niektórym bardziej smakuje lekko gazowana i taką też możesz pić, jeśli nie męczą cię: zgaga, wzdęcia, nudności, wymioty. Nasza rada:Jeśli chcesz odmiany, wypij wodę z ładnej szklanki, przygotuj ją z lodem, listkami mięty lub melisy, plasterkiem cytryny lub imbiru (ten ostatni łagodzi mdłości).

Lekka herbata i kawa

1-2 filiżanki herbaty lub słabej kawy dziennie to bezpieczna porcja dla kobiety, która nie ma nadciśnienia. Bezkofeinowa latte to spora porcja mleka. Warto skosztować kawy zbożowej lub mieszanej.Nasza rada:Nawyk picia porannej kawy zamień na inny - np. picia świeżego wyciskanego soku.

Herbaty ziołowe i owocowe

Od czasu do czasu możesz Pić napar melisy, rumianku lub mięty, a herbatę z suszonych owoców nawet kilka razy dziennie. Wybieraj herbaty naturalne, a nie czarne, aromatyzowane.Nasza rada:Pod koniec ciąży można pić herbatę z liści malin. Polecana przez położne, wspomaga skracanie szyjki macicy.

Koktajle i napoje bezalkoholowe

Jeśli marzysz o mohito, wypij je ze smakiem, tyle że bez dodatku rumu.Sok z limonki, mięta, dużo kruszonego lodu. Wypróbuj nowe połączenia soków, dodawaj lód, zioła, plasterki cytrusów lub... ogórków.Nasza rada:Skosztuj wina bezalkoholowego - to nowość na rynku.

Więcej o:
Komentarze (7)
Co może pić kobieta w ciąży
Zaloguj się
  • rosiczka_33

    0

    Ja piję wodę mineralną niegazowaną...tak mi doradziła dietetyczka, której ufam i która siedzi w żywieniu kobiet ciężarnych (poradnia dietetyk na walizkach)

  • krwineczka

    0

    Tak dla mam w ciąży dobrym urozmaiceniem jest ładnie podany, kolorowy koktajl. O ile jakieś owoce nie są wykluczone z diety. Nasz mózg reaguje na dobrze przygotowana potrawę. Jeżeli jest ozdobiona dodatkowo miętą, to przyciąga to uwagę naszego mózgu i czujemy wtedy prawdziwą przyjemność :D a przecież o to chodzi prawda?:P

  • mamitati.pl

    Oceniono 1 raz -1

    Dla pań w ciąży doskonałym urozmaiceniem codziennego menu będą różnego rodzaju koktajle. Można je przygotowywać z wielu produktów, chociaż najbardziej znane i orzeźwiające są koktajle na bazie owoców oraz soków owocowych. Kolorowy koktajl można podać na przykład podczas imprezy sylwestrowej, w której bierze udział kobieta w ciąży. Zaserwowany w wysokiej szklane ze słomką oraz parasolem będzie idealnym drinkiem, bezpiecznym i zdrowym. Ale nie tylko owoce nadają się na koktajl. W zimie szczególnie dobrze będzie smakował koktajl bakaliowy. Przygotowuje się go na bazie gęstego jogurtu naturalnego. Dodajemy do niego płatki migdałowe oraz orzechy włoskie, a by był słodki i pyszny – dosładzamy odrobiną miodu. Po wierzchu można go posypać wiórkami czekoladowymi lub przyprószyć cynamonem. Innym polecanym przepisem, szczególnie w czasie świąt, będzie koktajl z suszonych owoców, wspaniała bomba witaminowa, niezwykle aromatyczna i smaczna. Można użyć na przykład suszonej żurawiny, śliwek czy moreli.

    www.Mamitati.pl - dla dzieci

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX