1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dieta w ciąży: co wolno jeść, a czego lepiej unikać?

Właściwe odżywianie podczas ciąży jest ważne, ale nie może być źródłem stresu. Jedzenie powinno być przyjemnością, wtedy organizm lepiej wszystko trawi i przyswaja. Co jeść na poszczególnych etapach ciąży?
Więcej o:
Komentarze (14)
Dieta w ciąży: co wolno jeść, a czego lepiej unikać?
Zaloguj się
  • marekwiadomy

    Oceniono 1 raz 1

    Jestem dietetykiem, więc dieta moja i żony jest zbilansowana. Kiedy Ania była w ciąży sam układałem jej jadłospis, bo np. kwas foliowy można przecież przyjmować naturalnie z warzywami. Jako suplement uzupełniający żona brała mama dha premium, bo jednak tego kwasu foliowego nigdy za wiele.

  • 19madzia88

    Oceniono 3 razy 1

    no w ciąży rzeczywiście sama dieta nie wystarczy bo to zapotrzebowanie na różne witaminy jest bardzo duże. Ja też brałam dodatkowe suplementy, zresztą po konsultacji z ginem. Kazał wybrać coś co będzie zawierało witaminę d, dha i cholinę bo one są podobno najważniejsze. Na początku ciąży oczywiście kwas foliowy ale to jest chyba jasne

  • facet646

    Oceniono 3 razy 1

    Warto zajrzeć w artykuł na blogu Twojej Położnej (to szkoła rodzenia w Lublinie) - zawarte są w nim informacje o tym jakie składniki są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania w czasie ciąży.

  • Marta Adamczak

    Oceniono 2 razy 0

    Od momentu zajścia w ciąże zaczęłam korzystać z cateringu dietetycznego. Koleżanka poleciła mi zdrowysmak.pl bo sama podczas swojej ciąży odżywiała się razem z tą firmą i bardzo sobie chwaliła. Ja też jestem zadowolona. Nie muszę połowy dnia spędzać gotując dla siebie i maluszka zdrowych posiłków bo codziennie rano czekają na mnie pod drzwiami. Jedzenie jest świeże i smaczne, pełne witamin i błonników. Razem z dzidziusiem czujemy się fantastycznie, mamy dużo energii i nie możemy się doczekać aż wyjdziemy na świat :)

  • martynika41

    0

    Warto odstawić kawę, lub chociaż ograniczyć, podnosi ciśnienie i nadmiar kofeiny może byc niebezpieczny. Ja piłam bezkofeinową, zbożową mama coffee, świetny smak i skład przy okazji, bo zawiera też witaminy, kwas foliowy, błonnik. Ja ją bardzo lubię, 3-4 dziennie wypijałam. Waniliowa jak dla mnie najlepsza :)

  • majeczka_aa

    0

    Ja dla pewności oprócz zbilansowanej diety podczas ciąży brałam suplement pregna plus. Polecił mi go ginekolog żeby dostarczyć odpowiednią ilość kwasu foliowego i mojemu małemu skarbowi nic nie zabrakło :)

  • jovvita44

    0

    też biorę mama dha, w poprzedniej ciąży pierwszy trymestr to byla masakra, jakoś mnie odrzucało od jedzenia i nie dało rady zdrowo jeść, a już na myśl o szpinaku czy burakach robilo mi się niedobrze. Teraz jestem chociaż pewna ze wszystko co potrzebne mam, wyeliminowałam kawę i przetworzone jedzenie

  • eluvvia

    0

    Z choliną widziałam w sumie tylko prenatal. Niby mówi się o niej teraz coraz więcej ale nie wszyscy lekarze o niej wspominają a szkoda bo ma przecież spory wpływ na rozwój dziecka, jego mózg itp

  • arica7

    0

    A ja polecam artykuł na opiniemamy.pl/prawdy-i-mity-o-zywieniu-w-ciazy/ - jest tam trochę informacji na temat przesądów o tym co wolno, a czego nie jeść w ciąży.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX