1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Połóg - najnowsze artykuły

  • Higiena po cesarskim cięciu. Jak dbać o ranę po cesarce?
  • Rozejście mięśnia prostego brzucha. Często same sobie szkodzimy - złymi nawykami
  • Ćwiczenia po cesarce - kiedy można zacząć? Jak ćwiczyć?

    Ćwiczenia po cesarce - kiedy można zacząć? Jak ćwiczyć?

    Ćwiczenia po cesarce są ważne i konieczne, ponieważ nie tylko pomagają wrócić do formy, ale i normalnie funkcjonować po operacji. Należy je jednak wykonywać z głową i umiarem. Kiedy można zacząć? Na jaką aktywność postawić?

    mb
  • Podkłady poporodowe - dlaczego i kiedy je stosować?

    Podkłady poporodowe - dlaczego i kiedy je stosować?

    Podkłady poporodowe to niezbędny element kobiecej wyprawki do szpitala - powinny znaleźć w każdej torbie do porodu. Przydają się również kobietom po wszelkich zabiegach ginekologicznych. Czym różnią się od zwykłych podpasek? Dlaczego przez pierwsze doby połogu zaleca się używanie właśnie podkładów poporodowych? O czym należy pamiętać podczas ich stosowania?

    mb
  • Wypadanie włosów po ciąży - czy to normalne? Jak sobie pomóc?

    Wypadanie włosów po ciąży - czy to normalne? Jak sobie pomóc?

    Wypadanie włosów po ciąży jest procesem naturalnym. By uniknąć stresu, powinna o tym wiedzieć każda świeżo upieczona mama. Łysienie poporodowe nie jest najczęściej powodem do zmartwień, choć obawy z nim związane są zrozumiałe. Niepokojące wrażenie może potęgować fakt, że w ciąży włosy są zwykle gęste, lśniące i w zaskakująco dobrej kondycji. Po porodzie to się zmienia. Dlaczego tak się dzieje?

    mb
  • Rozejście mięśni brzucha po porodzie to problem kosmetyczny? Ginekolog: grozi nietrzymaniem moczu, kału, wypadaniem macicy
  • Odchody połogowe - co warto o nich wiedzieć? Jak dbać o higienę w połogu?

    Odchody połogowe - co warto o nich wiedzieć? Jak dbać o higienę w połogu?

    Odchody połogowe, czyli wydzielina wydobywająca się z pochwy po porodzie, towarzyszą każdej kobiecie, która urodziła dziecko zarówno siłami natury, jak i przez cesarskie cięcie. Ich wygląd i charakter zmieniają się wraz z postępującym procesem gojenia się rany macicy. Z czego składają się odchody połogowe i jak wyglądają? Jak dbać o higienę po porodzie? Kiedy odchody połogowe powinny zaniepokoić?

    mzb
  • Wypadanie macicy, czyli obniżenie narządów rodnych: objawy, przyczyny, leczenie
  • Majtki poporodowe - niezbędna rzecz dla każdej mamy

    Majtki poporodowe - niezbędna rzecz dla każdej mamy

    Majtki poporodowe to jedna z tych rzeczy, które warto spakować do torby z wyprawką. Przygotowując się do porodu przyszłe mamy pamiętają o ubrankach i akcesoriach dla dziecka. Drugą, równie ważną, jest wyprawka dla mamy. Co jeszcze powinno się w niej znaleźć?

    DD
  • Nietrzymanie moczu - jak sobie radzić z poporodowym nietrzymaniem moczu?
  • Pielęgnacja w połogu i podczas karmienia piersią. Co można robić, a z czego zrezygnować?
  • Połóg - ile trwa, typowe dolegliwości, kiedy do lekarza

    Połóg - ile trwa, typowe dolegliwości, kiedy do lekarza

    Połóg, czyli sześć tygodni po porodzie, to jeden z najtrudniejszych okresów w życiu kobiety. Bolączki ciąży i porodu zostały wprawdzie wynagrodzone narodzinami malucha, niestety nie zawsze jest tak pięknie, jak można byłoby się spodziewać. Dzieje się tak, ponieważ połóg wiąże się z wieloma krępującymi zjawiskami fizjologicznymi i uciążliwymi dolegliwościami. Zobacz, na czym polega połóg i czego możesz się w tym okresie spodziewać.

    mzb
  • Pas poporodowy: kiedy, jaki, działanie, opinie

    Pas poporodowy: kiedy, jaki, działanie, opinie

    Pas poporodowy to kawałek elastycznego materiału, który ma swoich zwolenników i przeciwników. Jedni go polecają i nie wyobrażają sobie bez niego czasu po porodzie, inni - uważają, że to największe zło. Kto ma rację? Pas poporodowy jest czymś w co warto się zawczasu wyposażyć, czy kupić dopiero, gdy zleci nam to lekarz?

    rad
  • Najlepsze ćwiczenia po porodzie - przywrócą sprawność i radość życia
  • Powrót ciała do formy po porodzie drogami natury to fascynujący proces. Co się wówczas z nami dzieje?
  • Jak schudnąć po porodzie? Dieta bez efektu jo-jo!

    Chcę znów mieć płaski brzuch i być szczupła - im dalej od porodu, tym to pragnienie staje się mocniejsze, szczególnie jeśli waga stanęła w miejscu i ani drgnie. Pora na porządki, zacznijmy nietypowo... od siebie.

    Tekst Ewa Sawicka. Konsultacja Katarzyna Sempolska, autorka programu ćwiczeń dla matek z małymi dziećmi "Klub aktywnej Mamy"
  • Cesarka i co dalej?

    Cesarka i co dalej?

    To, ile dni spędzisz w szpitalu po cesarskim cięciu, zależy od tego, jak szybko wracasz do zdrowia, a także od zwyczajów przyjętych w twoim szpitalu. Zwykle pobyt na oddziale położniczym trwa około 3-4 dni. Zanim jednak całkiem odzyskasz siły, upłynie około miesiąca-dwóch. Jak wygląda połóg po cesarce?

    Beata Ciepłowska-Kowalczyk; konsultacja: lek. Agnieszka Kurczuk-Powolny, specjalistka ginekologii i położnictwa
  • Dieta po porodzie

    Dieta po porodzie

    Przytyłaś w ciąży? Męczą cię dodatkowe centymetry w brzuchu i biodrach? Mamy dla ciebie propozycję diety po porodzie, którą możesz stosować, nawet karmiąc piersią.

    Tekst Agata Domańska Konsultacja: dr Małgorzata Drywień, dietetyk
  • Co to jest baby blues i jak sobie z nim radzić?

    Co to jest baby blues i jak sobie z nim radzić?

    Baby blues to naprawdę powszechne zjawisko, którego nie należy mylić z depresją poporodową. Nowa mama może odczuwać przecież cały wachlarz emocji, kiedy na świecie pojawia się noworodek. To w końcu ogromna zmiana w jej życiu, a hormony szaleją...

    mko
  • Rehabilitacja po porodzie. Fizjoterapeutka: "Kegel się chyba w grobie przewraca, nigdzie ani słowem nie wspomniał o zaciskaniu zwieraczy." [WYWIAD]
  • Pilates po porodzie. Propozycje ćwiczeń [ZDJĘCIA]

    Pilates po porodzie. Propozycje ćwiczeń [ZDJĘCIA]

    Wzmacnia głębokie mięśnie brzucha, dna miednicy i mięśnie otaczające kręgosłup, a więc wszystkie te, nad którymi trzeba popracować po ciąży i porodzie.

    Ćwiczenia proponuje Katarzyna Sempolska, autorka programu ?Aktywne 9 miesięcy? www.aktywne9miesiecy.pl, prezentuje Justyna Zapała z Tosią
  • Niespodziewana miłość. Pamiętnik nagrodzony w konkursie
  • Ginekologia estetyczna po porodzie

    Ginekologia estetyczna po porodzie

    Nietrzymanie moczu i dyskomfort przy współżyciu to problemy, które mogą pojawić się po porodzie drogami natury. Można im jednak zaradzić.

    Ewa Raczyńska, konsultacja: profesor dr hab. n. med. Artur Jakimiuk i doktor Jacek Skórczewski*
  • Uch! Co za brzuch!

    Uch! Co za brzuch!

    Mięśnie brzucha osłabione w czasie ciąży, trzeba po porodzie wzmocnić, bo są ważne dla całej sylwetki: stabilizują postawę i chronią narządy wewnętrzne.

    Tekst Małgorzata Welman, miesięcznik Dziecko
  • Sposoby na ból pleców

    Sposoby na ból pleców

    Najpierw dziecko nosimy w brzuchu, potem na rękach, a czasem i na barana. A od tego często boli kręgosłup. Dlatego musimy wzmocnić mięśnie pleców i tułowia, które stworzą skuteczny gorset mięśniowy.

    Propozycja ćwiczeń przygotowana przez Katarzynę Sempolską, instruktorkę fitness, autorkę zajęć dla kobiet w ciąży ?Aktywne 9 miesięcy?. Ćwiczy Jowita Purzyńska, mama Hipolita, miesięcznik Dziecko
  • Slow jogging

    Slow jogging

    Wolno, wolniutko, niemal w miejscu. A jednak! Uprawiając slow jogging, nie tylko poprawimy kondycję, ale również spalimy całkiem sporo kalorii.

    Tekst Małgorzata Welman, miesięcznik Dziecko
  • Depresja poporodowa - cała prawda

    Nie każda łza młodej matki, psychiczny dołek czy niepokój to objaw depresji poporodowej. Jeśli jednak kobieta faktycznie cierpi z jej powodu, konieczna jest pomoc specjalisty.

    Z Joanną Krzyżanowską*, psychiatrą, rozmawia Ewa Pągowska
  • Spacer w wersji fit

    Spacer w wersji fit

    Codzienny spacer jest ważny nie tylko dla niemowlęcia. Tobie również pomoże wrócić do sylwetki sprzed ciąży i nabrać więcej wigoru.

    Propozycja ćwiczeń: Katarzyna Sempolska, trenerka fitness, autorka programu ?Aktywne 9 miesięcy?, miesięcznik Dziecko
  • Zjadanie łożyska - moda celebrytek czy medycyna naturalna?

    Po urodzeniu młodego, samica ssaków rodzi łożysko, a następnie je zjada. Ta obserwacja natchnęła pomysłodawców nowej mody. Coraz więcej kobiet decyduje się na spożywanie własnego łożyska, wierząc w jego niezwykłe właściwości.

    Karolina Stępniewska
  • Seks po porodzie - o tym nie mówią w szkole rodzenia!
  • Ciało po porodzie: 6 zmian, które mogą cię zaskoczyć
  • Dolegliwości w czasie połogu

    Dolegliwości w czasie połogu

    Dziecko już jest na świecie i poród staje się wspomnieniem. Niestety, na razie dość bolesnym. Kiedy ustąpią poporodowe dolegliwości? Co jest w czasie połogu normą, a co nie? Jak wrócić do formy?

    Beata Ciepłowska-Kowalczyk, miesięcznik Dziecko
  • Połóg - porady dla mamy

    Połóg - porady dla mamy

    Po porodzie cała nasza uwaga jest zazwyczaj skupiona na dziecku. To naturalne - staramy się je poznać wszystkimi zmysłami. Warto jednak w tym czasie pomyśleć również o sobie, o swoim ciele i o emocjach. Znaleźć chwilę na relaks, porządne śniadanie i rozmowę z partnerem. W końcu przecież od tego, w jakiej jesteśmy kondycji, zależy, jakimi jesteśmy mamami.

    Małgorzata Welman, miesięcznik Dziecko
  • Seks po porodzie

    Seks po porodzie

    Dopóki jesteśmy po prostu parą zakochanych, do seksu zwykle wystarczają nam zmysły. Gdy stajemy się także parą rodziców, do spraw intymnych trzeba włączyć rozum...

    Z Ewą Żeromnską, seksuologiem, rozmawia Maja Zawistowska, miesięcznik Dziecko
  • Baby blues

    Baby blues

    Wiele kobiet w kilka dni po urodzeniu dziecka przeżywa spadek nastroju. To naturalne. Aby odzyskać dobre samopoczucie, poproś bliskich o pomoc.

    Justyna Dąbrowska, miesięcznik Dziecko
  • Wrócić do formy po porodzie

    Wrócić do formy po porodzie

    Co zrobić, żeby odzyskać formę po ciąży i porodzie? Wiadomo - uprawiać sport. Tylko jak mama z kilkumiesięcznym bobasem ma znaleźć czas na gimnastykę? Rozwiązaniem są specjalne zajęcia dla mam z dziećmi.

    Karolina Oponowicz-Żylik, miesięcznik Dziecko
  • Antykoncepcja po porodzie: przewodnik po dostępnych metodach
  • Pierwsze tygodnie po porodzie - jak odpocząć i pokonać stres?
  • Połóg - czas wielkiej zmiany

    Połóg - czas wielkiej zmiany

    W czasie ciąży i porodu kobieta jest pod troskliwą opieką. A w połogu? To właśnie wtedy potrzebuje szczególnego wsparcia. Konsultacja Katarzyna Oleś, położna

    Agnieszka Tyszka, magazyn Dziecko
  • Depresja poporodowa. Gdy macierzyństwo odbiera radość